Waarom afvallen je niet eerder gelukt is

Je bent aangekomen, zit niet lekker in je vel, bent enorm vermoeid.. kortom tijd voor verandering.  Waar begin je? Ik zal jullie mijn eerdere 3 manieren toelichten en de resultaten hiervan.

 

 

 

Manier A:

 

Je besluit dat het helemaal klaar is met alle kilo’s en klachten en gaat radicaal diëten. Alles moet anders en wel nu meteen. En daar ga je dan dag in dag uit, het is even wennen maar je houdt vol en bent vastberaden. Na 2 weken vraag je jezelf af waarom je hieraan begonnen bent, je hebt het moeilijk en een chocolaatje hier en wat suiker daar kan toch geen kwaad. Met de dag daalt je motivatie en stijgt de zin in suiker, totdat je niet anders meer kan! Je (vr)eet alles wat fout is en bent weer terug bij af!

 

 

 

Manier B:

 

Je bent wanhopig, walgt van jezelf/situatie en wil heel snel resultaten boeken. Je bent opzoek naar die ene wonderpil, afvalthee/ tabletjes/crashdieet kortom je probeert van alles uit, gelooft alle succesverhalen en geeft makkelijk veel geld uit. Maanden later en je bent geen stap verder gekomen of je bent nog meer aangekomen!

 

 

 

Manier G van GENIAAL:

 

Om succesvol af te vallen en of gezonder te worden zal je echt eerst kennis moeten opdoen om te begrijpen hoe je lichaam werkt en waarom je bepaalde voedingssoorten wel of niet moet eten. Begrijpen waarom suiker de boosdoener is en waarom groenten, fruit en onbewerkt eten goede keuzes zijn. Enkel op deze manier zal je je bewust zijn van je leefstijl en zal het maken van keuzes makkelijker zijn.  Het kopen van kant en klare voedingsschema’s zal je niet volhouden omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent! Pak een notitieboekje en begin met het maken van aantekeningen die een nieuwe en verbeterde versie van jou zullen maken. Een gouden tip die je absoluut niet mag vergeten is; plan je voeding altijd in! Maak een weekmenu, haal alle boodschappen in huis zodat je niet dagelijks hoeft na te denken over de vraag wat ga ik nu eten.

 

Start daarna door minimaal 1 keer per dag een gezonde maaltijd te nuttigen (langzaam opbouwen) erna eet je 2 maaltijden op een dag gezond, als je dit onder de knie hebt bouw je het op tot 3 gezonde maaltijden per dag en tadaa daar is die ene grote verandering die je eerder niet hebt kunnen realiseren!         

Wat voor mij enorm goed gewerkt heeft is 6 dagen gezond eten en 1 dag in de week alles te eten waar ik zin in had. Ideaal voor als je een speciale gelegenheid en of een etentje hebt.  Deze manier van eten helpt je om aardiger te zijn tegen jezelf, jezelf van alles ontnemen wordt niemand vrolijk van, jij ook niet! Heb je zin in een patatje mayo, cheesecake, zak snoep, reep chocolade of in een frikadel speciaal enjoy! De eerste paar keer zullen je cheatdays lekker zijn de weken daarop zal je zien dat die behoefte niet meer zo groot is, je neemt genoegen met een kleinere cheat. Langzaamaan verandert je lichaam, je voelt je goed, zit lekker in je vel en hebt energie voor 4! Mocht je nou doorslaan in je cheatday en het worden er 3 ipv 1, stoppen en doorgaan. Het zal vaak genoeg “anders” gaan dan gepland en de kunst hierin is om vooral door te blijven gaan en vooral de handdoek niet in de ring te gooien. Je kan het vergelijken met een weg die je moet volgen (deze weg is je nieuwe leefstijl (dus forever) en zo nu en dan neem je een afslag (verkeerde voedingskeuze gemaakt, te veel gesnoept etc). Hoe vaak je een afslag ook neemt, start je motor en volg de route die je moet volgen, elke keer weer #teamdoorgaan.

 

Totdat je je voeding onder de knie hebt kan je beginnen met het maken van een sportschema waar je je ook echt aan houdt. Probeer verschillende sporten uit en kijk welke vorm jij het leukst vindt zodat je dit dagelijks kan doen. Om te sporten hoef je de deur niet uit, want je kan makkelijk voor de buis miljoenen workouts vinden op youtube. Plan je workouts ook realistisch in, tip! Te veel willen in 1 keer houd je niet vol dus bouw dit allemaal langzaam op zodat je het forever kan doen. Deze poging zal gegarandeerd je laatste zijn omdat je succes zult boeken, je voelt geen druk bent ontspannen en dat maakt dat je deze nieuwe leefstijl makkelijker kan volhouden. En zoals ik eerder zei in mijn snaps, investeren in jezelf is veel meer dan enkel afvallen en of fitter worden, het is zelfzorg, zelfliefde, jezelf op nummer 1 zetten niet omdat je egoïstisch bent maar omdat je er ook mag wezen. Do you Queen je bent het meer dan waard!

 

Veel succes en liefs,

Hanane❤  

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0